יום שבת, 28 בינואר 2012

רשמים מקליקויו 11

השבוע חזרתי מכנס שבו הציגו את קליקויו 11 עם מספר יכולות מעניינות.
היכולות העיקריות: 
 קליינט WEB  משופר
מבחינתי - אולי היכולת החשובה ביותר. נכון שלא מדובר בפיצ'ר חדש אלא רק בשדרוג טכנולוגיה, אבל בעולם של היום, יכולת WEB-ית אמתית היא עניין הכרחי. לטעמי, הגרסאות שעד 11 לא היו מספיק טובות בתחום זה - מאקרו'ס לא תמיד רצים, הבדלים מסוימים בתצוגה, ותחושה כללית שזה לא לגמרי דף אינטרנט כמו שהוא אמור להיות. בגרסה 11 אנו מדברים כבר על HTML5, וההתרשמות הראשונית שלי היא שמדובר בקפיצת מדרגה משמעותית. 
 ניתן לשתף סשן בין משתמשים (מעין WEBEX)
כאן QlikTech די מקדימים את זמנם. ברור שהיכולת של משתמשים בארגון להסתכל יחד על הנתונים ולנהל עליהם שיחה בזמן אמת, היא מהפכנית. לא ברור כמה ארגונים כבר בשלים לכך היום, אבל זה בטח יעזור להגיע לשם.
אפשרות להוסיף הערות על אובייקטים במודל
ממשיך את מגמת הפיצ'ר הקודם - מאפשר דו-שיח בין משתמשים בנוגע למידע, גם אם שיחה אמתית אינה אפשרית. למשל עובד יכול לבצע סינון מסוים על גרף ולהוסיף הערה: "שיפרנו את מהירות הטיפול בתיקים החודש". לאחר מכן המנהל שלו ייכנס, יוכל לשחזר את הסינונים, ואז לכתוב הערה אחרת: "אבל החודש היו הרבה פחות תיקים לטיפול" ולהפנות לסינון אחר. ממבט שטחי נראה שאין אפשרות לייעד את ההערה למשתמש מסוים - נקווה שיפותח בהמשך. 
ניהול סטים של Set Analysis 
בהחלט עשוי להקל את העבודה עם הפונקציונליות החשובה הזאת. 
 יצירת דוחות פשוטים ע"י המשתמש
ממשק שבו המשתמש יכול לבחור שדות רצויים (ממדים ומדדים) וכך להרכיב בעצמו טבלת נתונים פשוטה. אמנם היה אפשרי גם עד עכשיו ע"י מאקרו, אבל תמיד טוב שישנה יכולת מובנית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה