יום רביעי, 25 בינואר 2012

קריאה מרשימות שרפוינט

אחת היכולות החזקות בקליקויו היא האפשרות לקרוא בקלות ממגוון סוגים של מקורות נתונים. אחד ממקורות הנתונים האפשריים הינו Web Service.
בארגון שבו עושים שימוש ב-Microsoft Sharepoint, ניתן לנצל יכולת זו לקריאה מרשימות שרפוינט באמצעות Web Service פנימי של שרפוינט, שמאפשר להציג כל רשימה כ-XML.
למי שלא מכיר, שרפוינט היא סביבה Web-ית לשיתוף מידע בארגון (עם הזמן התפתחה גם כתשתית פיתוח לאתרי אינטרנט בכלל), כאשר השימוש הנפוץ הוא שיתוף מסמכים, אולם ניתן ליצור גם רשימות שרפוינט מותאמות אישית בתור מעין מערכת קלה. שרפוינט מאפשר קישור בין רשימות שונות, כך למשל ניתן לנהל רשימה של לקוחות, ואז ברשימת הזמנות ליצור שדה "לקוח" המבוסס על רשימת הלקוחות.
כאמור, לשרפוינט ישנו Web Service אשר מחצין רשימות כ-XML, משם הקליקויו יכול לקרוא.
להלן דוגמה ל-URL:
http://my-sharepoint-server/my-site/_vti_bin/owssvr.dll?Cmd=Display&XMLDATA=1&RowLimit=0&List={216d6c83-5dbf-48e4-8d69-ace8e833c19b}
כמובן יש לשנות בהתאם את שם השרת, שם האתר (כולל היררכיית אתרים אם ישנה) ומזהה ה-GUID של הרשימה.
בתוך הסקריפט בקליקויו, נלחץ על כפתור Web File, ובתיבת Internet File נדביק את ה-URL. במסך הבא נבחר את סוג הקובץ XML,  ותחת Tables נבחר xml/data/row ונלחץ Finish. בקוד שנוצר בסקריפט ניתן להשאיר את טבלת xml בלבד ולמחוק את שתי הטבלאות האחרות שנוצרות.
מכאן ואילך ניתן להשתמש בנתונים כמו כל נתונים אחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה